Denboraren poderioz, gizarteak hainbat aldaketa jasan ditu: komunikatzeko
eta erlazionatzeko modua, eta aurrerakuntza berrien garapena adibidez. Hezkuntza
sistemak behar guzti horiei erantzun eta aurre egin behar die. Hau da, gure gizartera
egokitzen egon beharko luke etengabe. Baina kasu gehienetan ez da hala
gertatzen. Horregatik, hezkuntza sistemaren egoera zaharkituta dagoela esango
genuke; izan ere, ez da ikasleen gaur egungo beharretara egokitzen. Beraz, hezkuntza
etengabe aldatzen ari den heinean, irakasleek ere etengabe egon behar dute beren
gaitasunak garatzen; prozesua amaigabea da.
Irakaslea
ez da bakarrik irakatsi beharreko materian zentratu behar. Izan ere, rol
desberdinak hartzea ezinbestekoa du: hezitzailea, pedagogoa, kudeatzailea eta
ikertzailea izan behar du, besteak beste.
Guk
indarra emango diogu azken horri. Ikertzailea den irakaslea garatzea da gure
helburua. Horretarako, praktika-gogoetatsua egitea ezinbestekoa da, etengabeko
hausnarketa eskatzen duena.
Praktika-gogoetatsua
klasearen, hau da, praktikaren azterketarekin hasten da. Horrekin batera,
irakasleak praktika horretan suertatzen diren erronkak edo arazoak detektatu
behar ditu. Gero, arazoak aztertu eta horiei aurre egiteko edo hobetzeko
erabaki bat hartuz.
Arazoak
detektatzea ez da lan zaila. Zailtasuna arazo horiei konponbide bat eman behar
zaienean dator. Azken finean, hezkuntza kalitatea hobetzea izango da gure
helburua. Hori prozesu luze baten emaitza ideala izango da.
Laburbilduz, irakasle ikertzaileak etengabeko hausnarketa bermatu behar du ikasleen
gaitasunak hobetze aldera eta hauek konpetentzia desberdinak garatu dezaten.
Horrek guztiak hezkuntza kalitatea hobetzera eramango gaitu, gure hezkuntza
sistemak behar du eta. Beraz, guk irakasleok egiten ez badugu, nork egingo du?
No hay comentarios:
Publicar un comentario