Egun
hauetan praktiketan nagoela, egoera desberdin asko ikusteko eta bizitzeko
aukera izaten ari naiz. Oraingoan, irakaslearen tokian jarri eta hausnartu
dezagun pixka bat:
DBH4ko
gelan kokatzen gara, alemaneko klasean, hain zuzen ere. 14 ikasle dauden gelan
eta haien jarrera nahiko ezkorra da, materia berria eman aurretik alemana oso
zaila dela diote. Azkeneko azterketan 14 ikasletik zortzik suspenditu egin dute
azterketa eta kexatu egin dira.
Egoera
horren aurrean, irakaslea larritu egin da eta zerbait egin behar duela erabaki
du. Zer egingo zenukete zuek?
Beharbada,
metodologia batek ez du ikasle guztientzako funtzionatzen. Hori da irakaslearen
erronka nagusietako bat: metodologiarekin asmatzea. Irakasleak etengabe ari
behar du ikertzen ikasleen beharretara egokitzeko eta baita bere profil
profesionala garatzeko ere.
Horretarako,
Mirenek ondo azaldutako praktika-gogoetatsua egitea ezinbestekoa da, etengabeko
hausnarketa eskatzen duena. Honen harira, irakasleak ikertzaile rola hartu
behar du eta hurrengo galderak egin beharko dizkio bere buruari, horiei
erantzuna bilatzen saiatuz: zer gertatu da? Zein izan da arrazoia? Eta zer egin
dezaket? Nola egingo dut?
Horren
inguruan hausnartu, bueltak eman eta ikertu egin behar du irakasleak. Gorago
aipatu bezala, agian metodologia kontua da, edo ikasleen jarrera ezkorrean egon
daiteke gakoa, edo baita irakaslearen jardunean ere.
Azken
finean, hezkuntza kalitatea hobetzea izango da gure helburua. Hori prozesu luze
baten emaitza ideala izango da. Baina prozesu horretan bideratzeko, lehenik eta
behin, ikasleen motibazioa eta auto-estimua indartzea lortu behar da, talde
nortasuna sendotu, komunikazioan lagundu eta parte-hartzea sustatu, besteak
beste. Guzti hori klaseko giroa hobetzeko asmoz.
Azaldutako
kasuari dagokionez, argi dago arazoren bat dagoela, klase erdiak baino
gutxiagok gainditu baitu. Beraz, orain irakaslearen txanda da: gertatutako
aztertu, horren inguruan ikertu eta aldaketaren bat egiteko unea iritsi da!
No hay comentarios:
Publicar un comentario