.

.

martes, 21 de abril de 2015

EKINTZA IKERKETA



Bi irakasle berriketan...
 -      Kaixo Roberto, zer moduz?
 -      Ongi eta zu?
 -      Ongi eskerrik asko. Zer Roberto ikerketa kontuekin lasaitu zara?
 -      Ez, ez. Jarraitzen dut ikertzeko asmoarekin, gainera uste dut gero eta informazio gehiago dudala eta ekintzara pasatzeko gogoa dut.
 -      Pozten naiz,  Roberto, baina nola egingo duzu?
 -      Ba begira, ekintza-ikerketa izeneko metodologia erabiliko dut.
 -      Ekintza-ikerketa?
 -      Bai, gogoratzen bazara duela gutxi ikastaro bat egin nuen eta bertan ikerkuntzan aritzen diren hainbat irakasle ezagutu nuen. Horietako batek komentatu zidan ekintza-ikerketa metodologia dagoela, gazteleraz “investigación-acción” esaten diote metodologia honi.
 -      Eta zertan datza?
 -      Irakaslearen hausnarketan; praktikatik abiatzen da eta praktika hobetzea da helburu nagusia.
 -      Horrela esanda oso interesgarria dirudi.
 -      Hala da, bai. Metodologia honek urrats batzuk proposatzen ditu eta hauen bidez zure praktika hobetzen duzu.
 -      Eta zein urrats dira horiek?
 -      Ulertu nionez, lau urrats daude planifikatu, ekin, behatu eta hausnartu baina honen inguruan oraindik gehiago irakurri behar dut. Gainera uste dut oso garrantzitsua dela metodologia honetan taldean aritzea, beraz nahi baduzu elkarrekin zerbait egin dezakegu.
 -      Nola ez ba! Ongi Roberto, egongo gara honetaz sakonago hitz egiteko. Segi ongi eta eutsi goiari.


Ekintza-ikerketa irakasleak bere praktikan sorturiko arazoei soluzioa ematea edota eraldaketak burutzea xede duen ikerketarako metodoa dugu.
Ekintza-ikerketak ideia orokor bati erreparatzen dio: praktika onaren isla da, irakaskuntzan aritzeko estilo jakin bat, bikaintasunera garamatzana.
Ekintza-ikerketa irakasleek eramaten dute aurrera, eta ez kanpotik ekarritako adituak edo teknikoak, azken horiek, gelako errealitatetik urrun baitaude. Ekintza-ikerketaren abantailarik handiena ezagutza teorikoetan oinarritu beharrean, irakasle praktikaren analisian oinarritzen dela da.

EKINTZA IKERKETAREN FUNTSAK
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario