Bi irakasle berriketan...
- Kaixo Roberto, zer moduz?
- Ongi eta zu?
- Ongi eskerrik asko. Zer Roberto ikerketa kontuekin lasaitu zara?
- Ez, ez. Jarraitzen dut ikertzeko asmoarekin, gainera uste dut gero eta
informazio gehiago dudala eta ekintzara pasatzeko gogoa dut.
- Pozten naiz, Roberto, baina nola egingo duzu?
- Ba begira, ekintza-ikerketa izeneko metodologia erabiliko dut.
- Ekintza-ikerketa?
- Bai, gogoratzen bazara duela gutxi ikastaro bat egin nuen eta bertan
ikerkuntzan aritzen diren hainbat irakasle ezagutu nuen. Horietako batek
komentatu zidan ekintza-ikerketa metodologia dagoela, gazteleraz “investigación-acción”
esaten diote metodologia honi.
- Eta zertan datza?
- Irakaslearen hausnarketan; praktikatik abiatzen da eta praktika hobetzea da
helburu nagusia.
- Horrela esanda oso interesgarria dirudi.
- Hala da, bai. Metodologia honek urrats batzuk proposatzen ditu eta hauen
bidez zure praktika hobetzen duzu.
- Eta zein urrats dira horiek?
- Ulertu nionez, lau urrats daude planifikatu, ekin, behatu eta hausnartu
baina honen inguruan oraindik gehiago irakurri behar dut. Gainera uste dut oso
garrantzitsua dela metodologia honetan taldean aritzea, beraz nahi baduzu
elkarrekin zerbait egin dezakegu.
- Nola ez ba! Ongi Roberto, egongo gara honetaz sakonago hitz egiteko. Segi
ongi eta eutsi goiari.
Ekintza-ikerketa irakasleak bere praktikan sorturiko arazoei soluzioa ematea edota
eraldaketak burutzea xede duen ikerketarako metodoa dugu.
Ekintza-ikerketak ideia orokor bati erreparatzen dio: praktika onaren isla
da, irakaskuntzan aritzeko estilo jakin bat, bikaintasunera garamatzana.
Ekintza-ikerketa
irakasleek eramaten dute aurrera, eta ez kanpotik ekarritako adituak edo
teknikoak, azken horiek, gelako errealitatetik urrun baitaude.
Ekintza-ikerketaren abantailarik handiena ezagutza teorikoetan oinarritu
beharrean, irakasle praktikaren analisian oinarritzen dela da.EKINTZA IKERKETAREN FUNTSAK
No hay comentarios:
Publicar un comentario