Irakasle onaren ezaugarria irakasle-ikertzailea
da, bere burua zalantzan jarri eta kezkei zein galderei erantzunak bilatzen
aritzen dena hain zuzen. Honela,bere jarduna eta egitekoak jakin minez behatzen
ditu. Honek, aldaketa esanguratsuak ekar ditzake gelara; bai irakaslearen
irakaste prozesuaren aldetik, baita ikasleengan izan dezakeen eraginean ere.
Beste modu batera esanda, irakasle ikertzailea
irakaskuntzan eta bere jardunean ikertzen duen huraxe da. Hau gertatzeko, bere
praktikaren (klasea emateko moduaren) hausnarketa egin behar du, bere praktikak
zalantzan jarriz eta ekintzak berrituz. Ekintzen berrikuntza honek, ikasleei
ikasteko bidean lagunduko die hauek motibatuz eta balore ezberdinak transmitituz. Gainera, irakasleak bere jarduna hausnartuz
bere akatsak hobetzea izango du helburu, ondoren soluzioa egokia bilatu eta berriro
klasean aplikatuz.
Bestalde, guzti honetarako, irakasleak
etengabeko prestakuntza duela jakina da. Egungo egoeretara egokitua izan behar
du: metodo berriak, IKT-ak...
Olga Esteve (2010)
"Gelatik ateratzen garenean
hausnarketa asko egiten dugu, edo lankideekin kafea hartzen ari garenean...
Hausnarketa interesgarriak dira, baina ez dira nahikoak irakasle-ikertzaile horretara
ailegatzeko. Horretarako, zergatiak barneratu beharra dagoelako. Horixe da
gakoa, era horretarako eztabaidarako gune egituratuak eta antolatuak izan behar
ditugu gelan behatutakoa aztertzeko, gauza batek besteak baino hobeto zergatik
funtzionatzen duen ikusteko, ikasleek dituzten erreakzioei buruz hitz egiteko,
irakasleak sormenari tarte txikia zergatik uzten dion pentsatzeko..."
Bideo honetan, irakasle
"ideal" baten ezaugarriak zeintzuk diren ikus ditzakegu, eta irakasle
bakoitzak ezaugarri hauek guztiak lortu eta garatzeko, bere praktiken inguruko
hausnarketa egin beharko luke, irakasle ikertzaile bilakatuz.
No hay comentarios:
Publicar un comentario