.

.

lunes, 20 de abril de 2015

BERRIKUNTZA METODOAK

Berritzeko teknikak (III)

Eguneroko dialogikoa

Praktika hobetzeko ikerketa-teknika honen bidez, irakasle-ikertzaileak bere eguneroko jarduerak beste irakasle batzuekin taldean partekatu ditzake, hausnartu, laguntza emozionala eta babesa jaso, eta aurrera eraman ditzake praktika hobetzeko martxan jar daitezkeen ekimenak. Bi atalez osatuta dago: egunerokoa lanabes gisa eta irakurketa-dialogikoa prozedura gisa.

  1. Irakasle-ikertzaileak lanaldi bateko (aste bat, hamabost egun edo hilabete bat) egunerokoa egiten du.
  2. Irakasle-ikertzaile talde bat (6 lagun) osatzen da egunerokoaren irakurketa dialogikoa egiteko.
  3. Prozesuaren kudeatzaile bat izendatzen da. Honek ez du irakurketa dialogikoan parte hartuko. Bere lana prozesu guztia kudeatzea da (dokumentazioa banatzea, hitzorduak finkatzea, moderatzaile lanak egitea eta idazkari lanak egitea).
  4. Irakasle-ikertzaileak bere egunerokoa taldeko lankideekin partekatzen du (gordinik, landu gabe) eta nork bere azterketa egiten du.
  5. Irakasle-ikertzaile taldea biltzen da egunerokoaren irakurketa dialogikoa egiteko.
  6. Txandaka, parte-hartzaile bakoitzak egunerokotik atentzioa deitutako paragrafo bana irakurriko du. Azpimarratutako aukera zergatik aukeratu duen, hau da, zeintzuk izan diren azpimarratzeko arrazoiei buruzko gogoeta egiten du.
  7. Solasaldia izaten da horren inguruan.
  8. Saioa amaitu eta gero moderatzaileak, aukeratutako paragrafoak, sortutako galderak eta gogoetak euskarri elektroniko batean jasotzen ditu (word/writer/Drive dokumentua, saioaren audioa…), eta bidaltzen die taldeko partaideei hurrengo saioetan berrartzeko eta beste irakasle batzuei hausnarketarako eta hobekuntzarako aukera berriak emateko.

No hay comentarios:

Publicar un comentario